Sunday 27 November 2016

Landmark Study Shaklee Bukti Produk Shaklee Berkesan dan Selamat

Assalamualaikum semua. Seperti dijanjikan sebelum ini, saya akan kongsikan lagi satu lagi Landmark Study Shaklee yang dilakukan untuk membuktikan lagi bahawa produk Shaklee berkesan dan selamat.

Sebelum ini saya ada kongsikan Landmark Study Shaklee yang diterbitkan pada 24 Oktober 2007 dalam "Nutrition Journal 2007" mengenai kesan pengambilan multivitamin yang diketuai oleh Professor Emerita Dr. Gladys Block dari School of Public Health, University College Berkeley.

Kali ini saya kongsikan berkenaan landmark study yang diketuai oleh Professor Elizabeth H. Blackburn iaitu pemenang Nobel Laureate dan Morris Herzstein Professor of Biology and Psysiology di Jabatan Biokimia dan Biofizik, University of California San Francisco (UCSF). Beliau boleh dikatakan sebagai 'pemimpin' dalam bidang 'Telomere' dan kajian 'Telomerase'. Dalam kajian ini, beliau menjumpai bagaimana kromosom dilindungi oleh 'Telomere" dan enzim 'Telomere'.

Ringkasan Landmark Study Shaklee II.

Kajian ini tertumpu pada DNA dan 'pemanjangam umur'. Dalam kajian ini, 107 peserta dari pengguna produk Shaklee (Vitalizer, Vivix dan Shaklee 180) selama kira-kira  5 tahun dan juga sekumpulan peserta yang tidak mengambil sebarang suplimen dan hasil keputusan awal kajian ini amat menarik.

Apa itu 'Telomere'.

Merupakan 'penanda' biologi penuaan. Ia boleh dikatakan sebagai kunci kepada penuaan dan juga kanser. Dia dalam pusat / nukleus sel, gen manusia berada dalam keadaan berpintal / "twisted" dan molekul dua terkandas / "double-stranded molecules" yang juga dikenali sebagai kromosom. Pada setiap hujung kromosom (kedua-dua belah) beradanya DNA dipanggil sebagai 'telomere', yang melindungi data genetik, dan 'memegang' beberapa rahsia bagaimana manusia semakin tua dan mati disebabka  kanser dan penyakit-penyakit lain.

'Telomere' akan menghalang hujung kromosom dari 'bergaduh' atau melekat diantara satu sama lain, yang akan 'merebut' maklumat genetik organisma dan seterusnya mengakibatkan kanser, penyakit-penyakit lain atau kematian.

Setiap kali berlakunya proses pembahagian sel, 'telomere' akan menjadi semakin pendek. Apabila sel menjadi terlalu pendek akibat proses pembahagian, sel akan tidak lagi mampu membahagi dan seterusnya akan menjadi tidak aktif atau 'uzur' atau mati. Proses ini amat berkaitan dengan proses penuaan, kanser dan risiko tinggi kematian.

Kajian terhadap potensi polifenol dalam produk Shaklee iaitu Vivix terhadap pelindungan 'telomere' menunjukkan pertumbuhan yang amat dramatik dan menakjubkan tahun kebelakangan ini.

Diharap perkongsian ini memberi anda sedikit kefahaman asas terhadap potensi Vivix Shaklee dalam membantu penyembuhan penyakit kronik, dan langsung pada proses penuaan manusia.

Penerangan yang agak klinikal tetapi saya harap anda dapat faham asas pada kajian yang dilakukan.

Jangan 'pandang sebelah mata' pada sebarang poster dan testimoni kejayaan Vivix Shaklee selepas ini ya.

Sekian, terima kasih kerana sanggup baca sehingga habis perkongsian saya kali ini.
----------------------------
Syed Ismail
0192752749

#tsunamishaklee
#superstarsshaklee
#supershakleeman
#9gemilang

No comments:

Post a Comment